زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۵ اسفند ۲۲, یکشنبه

سخنرانی فاتمیر مدیو نمایندهٔ پارلمان و رهبر حزب جمهوریخواه آلبانی؛ کنفرانس بین‌المللی روز جهانی زن در آلبانی + فیلم


 

با تشکر فراوان، با تشکر، با تشکر بابت این دعوت،
خانم رجوی خیلی از شما بابت اقداماتتان تشکر می‌کنم. این یک نمونه بسیار عالی است. من سلامهای همکاران خود را از پارلمان به این‌جا می‌آورم. دوست خوبم پاندلی مایکو. ما هر دو از زوایای مختلفی از زندگی سیاسی هستیم. او یک سوسیالیست است و من یک جمهوریخواه.
من با دولت کنونی پیرامون خیلی از مسائل اختلاف‌نظر دارم. اما اگر یک موضوع است که با آن بسیار موافقم کاری است که دارند انجام می‌دهند، کاری که ما آغاز کردیم و کاری که باید با یکدیگر انجام بدهیم تا همه چیز را برای شما فراهم کنیم تا شما احساس کنید در خانه خودتان هستید. این وظیفه ما است.

من از نماینده آلمانی شنیدم که گفت مردم آلبانی ثروتمند نیستند. به نظر من باید قلبی غنی داشته باشید تا دربهای خود را به روی مردمانی که نیازمند هستند باز کنید. و با قلبی غنی ما دربهای خود را به روی افرادی بسیار قدرتمند باز کردیم و افرادی که نیازمند هستند. من بسیار خوشحالم، خانم چاوز، که این‌جا هستید. من یکی از میزبانان رئیس‌جمهور آمریکا جرج بوش بودم وقتی که به آلبانی آمد.
من همواره در مورد آزادی در زندگی صحبت می‌کنم. چرا که معتقدم و باید یک بار دیگر این‌جا بگویم خدا ما را برابر می‌بیند. او به ما حیات، آزادی و توان جستجوی خوشبختی را داد. او اینها را به همگی داد و هیچ اختلافی نبود. چه مرد، چه زن. این موضوعی است که ما باید درک کنیم. ما مخلوق خداوند هستیم و باید اهمیت همکاری، احترام و عشق به یکدیگر را درک کنیم.
چطور می‌توانیم چنین کاری کنیم؟ من از دکتر کینگ نقل‌قول می‌کنم. دکتر کینگ گفت، جوامع به‌دلیل خطاهای افراد بد، ضرر نمی‌کنند. بلکه از همه بیشتر بی‌تفاوتی افراد نیک مضر است.
بنابراین ما باید به‌عنوان افرادی نیک با یکدیگر کار کنیم تا تغییرات مورد نیاز را ایجاد کنیم. خانم رجوی، با تشکر فراوان بابت رهبریتان چرا که شما بسیاری افراد خوب را دور هم جمع کردید تا برای این آرمان تلاش کنید.
دوست خوب من از اسپانیا، نایب‌رئیس پارلمان اروپا، قبل از آمدن به این‌جا به دستور جلسه نگاه کرد و گفت فاتمیر ما مسئولیت بزرگی برعهده داریم چون فقط ما دو مرد هستیم که در این برنامه بسیار خارق‌العاده صحبت می‌کنیم. من هم دارم بیشترین تلاش را می‌کنم.
سخنان خود را با نقل‌قول از فرد دیگری به پایان می‌برم. مخترع بزرگ استیو جابز در سخنانی برای دانشجویان خود، که فکر کنم برای همه ما مناسب باشد، گفته بود زمان شما محدود است. بنابراین آن را با تلقین از زندگی فرد دیگری هدر ندهید. خود را محصور عقاید دگم نکنید، یعنی زندگی خود را بر اساس عقاید افراد دیگر تنظیم نکنید. اجازه ندهید صدای نظرات دیگران صدای وجدان خودتان را ساکت کند، و از همه مهمتر، از این شجاعت برخوردار باشید که به صدای قلب و نیات خود گوش دهید. به‌نحوی آنها از قبل می‌دانند شما به واقع چه کسانی می‌خواهید بشوید.

خدا شما را حفظ کند. با تشکر فراوان.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر